Keittiömaailma myymäläkuva

Eräs päivä Keittiömaailma-myymälässä

Tässä kuvataan esimerkki työpäivää Keittiömaailma-myymälässä.

Klo 9.00
Myymälä aukeaa virallisesti klo 10.00 mutta osa myyjistä on jo tullut tarkistamaan sähköpostejaan ja valmistelemaan aamun ensimmäisiä tapaamisia. Sähköpostista selviääkin, että allastoimittajan edustaja on tulossa iltapäivällä pitämään pienen koulutuksen. Asiasta ilmoitettiin kyllä jo kaksi viikkoa sitten mutta unohdit merkitä sen kalenteriin joten aikataulu menee tänään tiukaksi.

Klo 10.00
Toissa viikolla aloitetun projektin totuuden hetki on nyt. Asiakas tulee katsomaan hänelle tehtyä suunnitelmaa. Nyt on kaupanteon paikka, 16 400€:n kauppa olisi tiedossa joten tapaaminen pitää hoitaa hyvin. Onneksi suunnittelu ja muut valmistelut on tehty huolella.

Klo 11.00
Juuri kun edellinen tapaaminen päättyi, myymälään astuu vanha asiakkaasi. Hän on aloittamassa uutta huoneistoremonttia ja haluaa sinulta kalustesuunnitelman. Sinulla sattuu juuri olemaan hieman aikaa joten aloitatte keskustelun huoneistoremontin laajuudesta ja muista asioista.

Klo 13.40
Huh. Palaveri venyi ja samalla lounas siirtyi mutta kauppaa on tiedossa joten venyä pitää. Nyt pikainen lounas matkalla viime viikolla sovitulle kotikäynnille asiakkaan luokse. Matka kestää onneksi vain 20 min ja reittikin on tuttu joten ehdin hyvin sovittuun aikaan. Valmistautuminen tosin jäi heikoksi kun edellinen tapaaminen venyi mutta asiat on kyllä muistissa ja tarvittavat paperit salkussa.

Klo 15.00
Takaisin myymälässä. Ehdin juuri allastoimittajan koulutukseen. Tuotteet pitää tuntea hyvin. Nyt on juuri tullut uusi allasmalli jota tullaan varmasti kyselemään joten nyt tarkkana.

Klo 16.30
Koulutus päättyy joten nyt on aika palata työpisteelle ja viimeistellä aamulla sovitun kaupan tilaus ja siihen liittyvät paperit. Kiire
päivä mutta jes! kaupat tuli tänäänkin ja uusi projektikin tuli työnalle ihan puskan takaa. Näin se hyvin tehty työ palkitaan…

Klo 17.00
Nyt on vielä tunti aikaa ennen päivän viimeistä asiakaskäyntiä, jonka hoidan kotimatkalla. Varmistan, että olen hoitanut kaikki tämän päivän asiat ja kontaktit ja valmistelen seuraavan päivän tapaamisia. Sähköpostissa ei tänään mitään uutta.

Klo 18.00
Sitten toissapäivänä sovitulle asiakaskäynnille joka on sopivasti kotimatkan varrella. Asiakas on liikuntarajoitteinen joten sovit hänen kanssaan, että menet hänen kotiinsa tekemään tarvekartoitusta ja alustavaa suunnittelua.